I dream my days away

Den ursprungliga planen för dagen:
Åka upp till Växjö med tåget 07.50
Sitta i biblioteket o läsa Is multiculturalism bad for women? av Susan Okin
Läsa
Läsa
Läsa
Gå hem o kolla på O.C.
(alltså en jävla massa timmars läsande - tänk vad duktig jag hade vatt om jag gjort det)

Hittills:
Klockan ringde 07.00. Snoozade. 07.05 - snoozade. 07.10 - snoozade. And so on..
När klockan ringde 07.30 insåg jag att jag inte skulle hinna. Ställde om klockan så att den skulle ringa 08.00 istället. En halvtimme till borde räcka, och då skulle jag hinna med nästa tåg. Klockan nio ringde H. och väckte mig. Orkade inte prata så jag sov vidare. Vid tio vaknade jag igen av ett sms från Pamela. Tänkte att nu får det väl ändå vara dags att gå upp. Skyndar jag mig så hinner jag med tåget som går vid elva. Jag skyndade inte mig. Istället hittade jag några Jacky chokladpudding som jag åt till frukost. (hey, jag tränade igår, jag får vara onyttig.) Kom på att det var lika bra att jag missade tåget vid elva för då hinner jag äta lunch hemma innan jag tar nästa tåg som går vid ett. Kände för lite avancerad matlagning så jag stekte falukorv och kokade bandspaghetti. Naturligtvis kom jag inte med tåget vid ett heller - surprise surprise. Råkade fastna bland alla fina kläder på
net-a-porter. Mitt näsa mål är att åka upp vid fem (jag tänker inte ens sikta på tåget vid tre för jag vet att det inte kommer gå). Då är jag framme vid sex och kan läsa i tre timmar innan O.C. börjar. Tror ni man hinner läsa ut en bok på tre timmar? Undrar hur tjock den är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback